Katteverket

-Vem ringer du till Crystal, undrar matte.

-Till Katteverket, svarar Crystal.

-Jaha, säger matte.

-De har dragit fel (s)katt på mig, säger Crystal.

-Så jag måste prata med en kattläggare, fortsätter Crystal att säga.

-Det måste bli rätt (s)katt på mig, säger Crystal.

-Men Crystal, skatten brukar ju arbetsgivaren betala till skatteverket, när lönen betalas ut till arbetstagaren, förklarar matte.

-Och sedan en gång om året, så är det dags att deklarera till skatteverket, fortsätter matte att förklara.

-Och om det är fel skatt som är dragit på din lön, så brukar man få restskatt, som man får betala tillbaka till skatteverket efteråt, säger matte.

-Men den enda lön som jag får är ju dreamisar nångång i bland, svarar Crystal.

-Så då skall jag ge Katteverket ännu mer utav mina dreamisar, bara för att min slavdrivare betalar in för lite i skatt, utbrister Crystal lite argt.

-Vet dom inte vilket hårt arbete jag har här hemma hos er, utbrister Crystal.

-Det borde vara dom som ger mig ännu mera dreamisar, säger Crystal.

-Lönens storlek får du prata med din arbetsgivare om, svarar matte.

-Och det lär ju vara jag och husse, fortsätter matte att säga.

-Jaja, nu får du faktiskt vara tyst matte, för nu svarar min kattläggare, fräser Crystal åt matte.

Lämna en kommentar

Designa en webbplats som denna med WordPress.com
Kom igång